Europa van Naties en Vrijheid
Lid van Europa van Naties en Vrijheid
Logo Partij voor de Vrijheid - PVV

PVV fel tegen verspilling 26 miljoen euro aan imagoverbetering EU

Geplaatst op: 09-09-2015

De Europese delegatie van de PVV heeft met verbazing gereageerd op het plan van de Europese Commissie om 26 miljoen euro te verspillen aan reclame om de EU te promoten (*). De delegatie wil dat deze persoonlijke actie van Jean Claude Juncker, voorzitter van de Europese Commissie, direct van tafel wordt geveegd.

‘Met het besteden van zo’n groot fortuin aan tv-commercials, billboards en advertenties om de EU te promoten, geeft Juncker zelf al aan dat het vertrouwen in de EU op een dieptepunt zit’, stelt Europarlementariër Olaf Stuger. ‘Steeds meer mensen zijn de schijnvertoning in Brussel meer dan zat. Wat Juncker wil, is gebakken lucht inzetten om zijn eigen gebakken lucht te verkopen. Alles wordt ingezet om een aanstaand Brexit te voorkomen. Koste wat het kost.’

De PVV heeft vandaag erop aangedrongen, deze belastingverspilling te stoppen. De enige die er baat bij hebben, zijn de reclame- en mediabureaus.

Stuger: ‘Juncker wil met zijn propaganda-offensief een beter begrip bereiken bij Europeanen over de activiteiten van de EU. Daarmee onderschat hij de burgers in landen die de grootste bijdrage leveren aan de Europese verdwijnpot. Deze belastingbetalers zien hun zuurverdiende centen verdwijnen in bodemloze putten zoals Griekenland, corrupte regimes zoals Zimbabwe en landen waarvan alleen een doorgeleerde topograaf het bestaan weet. Deze belastingbetalers weten heel goed wat de activiteiten van Brussel zijn, en zijn die al jaren beu. Goede waar verkoopt zichzelf. Juncker beseft blijkbaar heel goed dat zijn handeltje niet deugt. Maar al besteed je een miljard aan reclame, Europese belastingbetalers trappen er al lang niet meer in.’

http://www.politico.eu/article/eu-26-million-campaign-juncker-georgieva-investment/

Meer artikelen

The key to successful leadership today is influence, not authority.

- Ken Blanchard